Pilates

És un mètode creat a principis del segle XX per l’alemany Joseph Hubertus Pilates, es considera com un programa d’educació postural (González Gálvez, Noelia; Sainz de Baranda, Pilar, 2011). Integra tant pràctiques occidentals com orientals, fusionant gimnàstica, traumatologia i ioga, amb la respiració i la relaxació. Molt popular entre personatges famosos del món de la música el cinema, la dansa i l’esport.

La clau d’aquest intens mètode la trobem en el binomi Força-Flexibilitat, com mostren certs estudis (Santana, FJ; Fernández, E; Merino, R, 2010). Enforteix especialment els músculs del tronc. Els exercicis que el componen són atractius tant per al cos com per a la ment (Euroresidentes), estan fonamentalment compostos per moviments controlats, molt conscients, coordinats amb la respiració, amb la finalitat de crear un cos harmoniós, musculat i flexible (Wikipedia, 2011 ).

A través de la pràctica, la ment va prenent consciència de les capacitats, limitacions, fortaleses i debilitats del cos per millorar l’estat físic i mental. En definitiva, busca un treball integral de la ment, del cos i de l’esperit. S’ha definit el mètode Pilates com el “Ioga Occidental”. (Mètode Pilates)

Beneficis del mètode (González Gálvez, Noelia; Sainz de Baranda, Pilar, 2011):

• Millora força, flexibilitat, coordinació i estabilitat
• Desenvolupa la força abdominal i lumbar millorant la postura
• Redueix l’estrès el cansament, millora la consciència mental
• Exercita els músculs sense causar dolor, ni provocar esquinçaments musculars o mal les articulacions
• Alleuja el dolor
• Disminueix la tensió
• Augmenta la capacitat pulmonar i la circulació.
• Millora el rendiment en altres esports
• Augmentar la densitat òssia i prevé lesions en l’articulació del maluc genoll i columna vertebral.
• Afavorir l’autoconeixement corporal, la propiocepció i l’expressió corporal
• Un cop adquirides i interioritzades les tècniques de Pilates es poden transferir a qualsevol activitat física permet una millor gestió motriu.
• Ajuda a entendre l’activitat física com un mitjà per afavorir la salut i benestar.
• Millora la salut en general

Per a informació sobre horaris i preus trucar al 651 664 518

Bibliografia

Euroresidentes. (S.f.). Mètode Pilates. Recuperat el 29 novembre 2011, de http://www.euroresidentes.com/salud/ejercicios/pilates.htm
González Gálvez, Noelia; Sainz de Baranda, Pilar. (27 octubre 2011). am. Recuperat el 29 novembre 2011, de Universitat de Huelva: http://rabida.uhu.es/dspace/handle/10272/5315
González-Gálvez, N; Sainz de Baranda,. (7 agost 2011). Feafys. Recuperat el 29 novembre 2011, de APORTACIONS DEL MÈTODE PILATES DES DE L’EDUCACIÓ FÍSICA :: http://www.trances.es/papers/TCS% 2003_5_3.pdf
Mètode Pilates. (S.f.). Mètode Pilates. Recuperat el 29 novembre 2011, de http://www.publispain.com/metodo-pilates/
Santana, F.J; Fernández, E; Merino, R. (2010). Journal of Sport and Health Research. Recuperat el 29 novembre 2011, de http://www.journalshr.com/papers/Vol% 202_N% 201/V02_1_6.pdf
Wikipedia. (19 novembre 2011). Pilates. Recuperat el 29 novembre 2011, de http://es.wikipedia.org/wiki/Pilates

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies

ACEPTAR